2016. április 22., péntek

Zalaegerszegi Egyetemi Napok

Történt egyszer, hogy a tavalyi főiskolás fesztivál Zalaegerszegi Egyetemi Napokká avanzsált az idei évben, mégpedig elsőként ezen a néven. Az alábbiakban erről és amarról, no meg a mi történt egyszerről olvashattok egy rövid beszámolót összefoglaló jelleggel. Mivel nem voltam jelen minden helyszínen és programon, így azon élményeket nyilván nem célom visszaadni, mert meglehetősen hiteltelen lennék, nemdebár? Dedebár.

A hétfői nap a mókáé és a kacagásé volt csakúgy, mint a kedd, a szerda,a csütörtök és a péntek. Azaz nem, tévedtem, csütörtökön és pénteken magánrendezvény volt, haha… (Egyébként a pénteki meglehetősen jól sikerült.) Hétfőn tehát a megnyitó megtörténtét követően mind az egészségügyi szervező, mind pedig a gyógytornász szakos hallgatók az őket érintő témakörökben hallgathattak érdekes előadásokat. Az előbbiek többek között az egészségbiztosítással kapcsolatban, valamint a gasztroturizmus évének köszönhetően - amely ugyebár a jelen év, az Úr 2016. éve - a ‘Zsidó ételek, étkezési szokások’, a ‘Gasztrofesztiválok Magyarországon’, illetőleg a kis városunk-beli Vadgasztronómiai Fesztivállal kapcsolatban. Eztán itt szeretném gyorsan megragadni a soha vissza nem térő alkalmat, hogy a rohamosan közeledő Pálinka és Mangalica Majálist is egyúttal reklámozzam kicsit, amelyet április 29. és május 1. között látogathat majd minden szomjas egyetemista a Városi Sportcsarnok előtti téren és a Zala Pláza környékén, ugyanis az almás-fahéjas kombinációt mindenkinek legalább egyszer ebben az életben illenék megkóstolni.


Visszatérve és erősen megszorítva a történet fonalát - hajlamos vagyok ugyanis túlontúl lazára engedni, mint azt már bizonyára felfedezte a többség - a gyógytornász hallgatók előadásai az elektroterápia, és a mindenható PNF koncepció filozófiáját és alkalmazását járta körül a modern betegellátásban, ezek mellett pedig ‘Gnatológia’, ‘Scoliosis-műtét’ és ‘Lovasterápia lehetőségei a gyógyításban’ címek közül válogathattak az érdeklődők. Az ‘A’ kollégium épületében egyébként véradásra is volt lehetőség.


Az este a többség számára az Atlantisban ért véget - valakinek ugyebár előbb, vagy éppenséggel később -, ahol egy fergeteges hangulatú sörpong bajnokság keretiben mérhették össze a versenyzők, hogy az akut szemtengelyferdülés, a - fogjuk rá, hogy - töménytelen mennyiségű sör, illetve az ezzel és mindennel szoros összefüggésben levő véralkoholszint mekkora célzóképességgel, - tehetséggel vagy talán -átokkal áldotta/verte meg a vállalkozó szellemű indulókat. Én a magam részéről úgy indultam neki, hogy: ‘nekem mindegy, de legalább ne az első körben essünk ki’. De igen. Ott estünk ki… Nagyon vicces… Ennek ellenére a foglalkozás maximálisan elérte a célját, ahogy a kíváncsi szemlélődő megpróbálta felmérni a terepet láthatta, amit látnia kellett, amit láttam én is, hogy végül erre a következtetésre jutottam, megjegyzem joggal.


A keddi ámokfutás ugródeszkájaként szolgáló főzőverseny délben vette kezdetét 18 csapat részvételével. Namármost készült ott minden a paprikás krumplitól elkezdve, a saslikon át a mi fenomenális ‘mediterrán csirkeragu bográcsban’-unkig, amit aztán cipóban tálaltunk a zsűrinek és elég is volt a második helyre - magyarán vesztettünk -, csakhogy dicsekedjek is egy kicsit. Egyébként én pucoltam a bele a gombát, csak a csapat másik fele meg ne tudja, hogy gombát is tartalmazott a mennyei étek, mert többet nem állnak szóba a csapat ezen, azaz gombaevő felével.
Az éjszaka ezúttal a Keresztury Dezső VMK-ban folytatódott, majd ki tudja hol ért véget. Groovehouse, 30Y koncert, tinilányok, bugyidobálás, szegény Zoli épphogy ki tudott térni az ellene orvvul elkövetett támadások elől. Megjegyzésként: fogalmam sincs, hogy a betétdíjas poharakat, amikért a fizető vendég letette a pénzt miért nem akarták kiengedni a biztonsági őrök az ajtón, de rendben, ám legyen.

A szerdai napról annyit tudok nyilatkozni, amennyit hallottam, hogy a Jótékonysági Futás jól sikerült, az esti buli pedig újfent az Atlantisban zajlott és a Meztelen Diplomaták, valamint a Kelemen Kabátban igyekezett biztosítani a mulatozók hangulatát. Erről jut eszembe, srácok május 7-én Paddy and the Rats az Atlantisban, gyertek csak, gyertek!
Kaszás Kinga

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése